Reparatie & garantie
Als officiële STIHL vakdealer bieden wij je de volledige fabrieksgarantie van STIHL op al onze producten.
STIHL producten hebben standaard een garantie van 2 jaar voor particuliere klanten en 1 jaar voor professionele gebruikers.
Wat valt onder de garantie?
- De garantie dekt fabricage- en materiaalfouten.
- Gebreken die optreden binnen de garantieperiode en niet veroorzaakt zijn door verkeerd gebruik of slijtage.
Wat valt niet onder de garantie?
- Slijtage van onderdelen zoals kettingen, maaimessen en bougies.
- Schade door verkeerd gebruik, onvoldoende onderhoud of gebruik van niet-originele onderdelen.
- Schade door eigen (poging tot) herstelling.
Hoe werkt een garantieclaim?
Je kunt het product naar onze werkplaats brengen of het product goed verpakt per pakketdienst naar ons verzenden.
Vergeet geen kopie van het aankoopbewijs toe te voegen. Wij voeren een inspectie uit en handelen de garantieclaim af met STIHL.
We houden je altijd op de hoogte van de goedkeuring, of afkeuring, van de garantie door STIHL.
Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op! We helpen je graag verder.
Als STIHL je garantieclaim afkeurt, nemen we contact met je op om de redenen hiervan uit te leggen. We bespreken dan samen de mogelijke oplossingen, zoals een betaalde reparatie. Uiteraard krijg je eerst een kostenoverzicht, zodat je zelf kunt beslissen of je de reparatie wilt laten uitvoeren.
Als je product buiten de garantieperiode kapot gaat, kun je het nog steeds bij ons laten repareren.
Breng het product naar onze werkplaats of stuur het goed verpakt naar ons op.
Wij maken een diagnose en sturen je een offerte voor de reparatiekosten. Pas na jouw goedkeuring voeren we de reparatie uit. Zo weet je altijd waar je aan toe bent.
Als je product nog binnen de garantie valt, zijn de kosten voor het herstellen van fabricage- of materiaalfouten volledig voor onze rekening, afhankelijk van de goedkeuring van STIHL voor de garantieaanvraag.
Echter, als er verbruiksonderdelen moeten worden vervangen om je machine weer in topconditie te krijgen, kunnen hier wel kosten aan verbonden zijn. Verbruiksonderdelen zijn bijvoorbeeld kettingen, messen of bougies.
Daarnaast kan er een inspectiekost aangerekend worden, en eventuele verzendkosten kunnen voor eigen rekening zijn. We informeren je altijd vooraf over eventuele kosten, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.